Potrzeby Sima w The Sims

The Sims często nazywana jest zabawką, a nie grą, z tego względu, że nie ma ona końca, ani określonego celu. Nie ma żadnego schematu postępowania, nie narzuca nam określonych norm, z naszym Simem praktycznie możemy zrobić wszystko co chcemy. Każdy Sim jest inny, ma inne potrzeby, inne gusta, upodobania. Aby odgadnąć czego w danym momencie potrzebuje twój Sim wystarczy spojrzeć na paski potrzeb widoczne podczas gry na dole ekranu. W The Sims2 znajdują się następujące paski potrzeb: głód, komfort, pęcherz, energia, zabawa, towarzystwo, higiena, wystrój. Jeżeli pasek świeci się na zielono, oznacza to ze dana potrzeba Sima jest zaspokojona i nie musimy na razie nic robić w tym zakresie. Jeżeli pasek ma kolor czerwony, znaczy to że powinniśmy szybko coś zrobić, aby poprawić daną potrzebę, w przeciwnym razie możemy doprowadzić nawet do śmierci Sima. I tak na przykład gdy pasek energii jest czerwony trzeba natychmiast wysłać Sima spać do łóżka, bądź na kanapę. Głód możemy zaspokoić zamawiając, np. pizze przez telefon, bądź samodzielnie przygotowując posiłek. Potrzebę komfortu podnosimy poprzez odpoczynek na wygodnym fotelu, bądź kanapie, a nawet biorąc kąpiel w wannie. Potrzebę pęcherza naturalnie podnosimy korzystając z toalety, higienę biorąc prysznic lub kąpiąc się w wannie. Towarzystwo wzrasta, gdy dany Sim spędza czas z przyjacielem lub członkiem rodziny. Zabawę można podnieść poprzez rozrywkę, a na to jest już wiele możliwości. Wystrój wzrasta, gdy Sim mieszka w otoczeniu stylowych mebli i dba o porządek.