Diablo 2

Blizzard zawsze słynął z gier, które zachwycaja pod każdym względem, a ich grywalność jest aż nieprzyzwoita. Następca słynnej gry z 1996 roku, ktora odmieniła spojrzenie na cRPG, pod żadnym względem nie odbiega od tej normy. Ta gra przysysa do monitora na długie miesiące (w moim przypadku nawet lata :). Fabuła nie odbiega zbytnio od oryginału: przypakuj swoją postacć, wycinając po drodze wszystko, co choćby dranie, a na końcu rozpraw sie z „ostatecznym złem” w postaci samego Diablo (swoją drogą koleś ma naprawde parszywą gebę :).Do przemierzenia mamy 4 akty pełne różnego plugastwa i (zazwyczaj)chodzacego scierwa, a na końcu każdego czeka na nas brzydki i wielgasny demon. Twórcy gry do naszej dyspozycji dali 5 postaci: barbarzyncę, paladyna, amazonkę, czarodziejkę i nekromantę. Każda z nich jest zupełnie inna, ponieważ posiada unikalne „drzewko” umiejetnosci, co sprawia, że gra każda z nich jest zgoła odmienna. Pokrótce postaram sie przedstawić krótką charakterystykę oraz wady i zalety każdego z herosow.BarbarzyńcaChodząca góra mięśni- tak chyba najprościej można opisać tego kolesia 🙂 Każda rzecz w jego ogromnych łapskach to śmiercionośna zabawka. Następca wojownika z czesci pierwszej.Zalety:- możliwość używania dwóch broni naraz, oraz mieczy dwuręcznych w jednej ręce.- wręcz niesamowita umiejetność – Trąba Powietrzna – WYMIATA!- przy odpowiedniej praktyce i ekwipunku, barbarzyńca jest praktycznie nieśmiertelny.Wady:- nawet idiota potrafi grać barbarzyncą: zero taktyki, zero myślenia… Po prostu idziesz i nawalasz lewy przycisk myszki, czasem pijąc jakiś napoik.- gra tą postacią szybko się nudzi, jest zbyt monotonna.Podsumowanie: Jesli lubisz brutalną siłę i masz zadatki na rzeznika to ta postać jest dla ciebie:)PaladynŚwięty wojownik. W walce, oprócz tradycyjnego oręża korzysta z aur, które znacznie podnoszą możliwości bojowe, zarówno jego, jak i jego kolegów.Zalety:- ten koleś naprawdę umie się bić. Pod tym względem w niewielkim stopniu ustępuje barbarzyńcy.- doskonały kompan do wspólnych wypraw po rogi Diabla. Nawet z niedoświadczonej postaci zrobi chodzącą maszynkę do mielenia mięsa:)Wady:- ni to wojownik, ni to mag – koleś się chyba z choinki urwał:)- tylko jedna aura może być na raz aktywna. Czasami jest to nieco denerwujące:) W każdym razie nie obejdzie się bez zrecznych palców:)- wybór aur jest imponujący, jednak paladyn ma drobne problemy z wyborem podstawowego ataku. Zresztą sprawdzcie sami :)Podsumowanie: Jesli masz to szczescie i możesz grać z qmplami w Diabełka to paladyn w ekipie naprawdę się wam przyda. Samemu cieżko gra się tą postacią.CzarodziejkaPoważnego i narcyzowatego maga z pierwszej cześci gry, blizzardowscy deweloperzy zastąpili tą urodziwą laską, ktorej biustu mogłaby pozazdrościć nawet Pamela:) Niech was jednak nie myli jej niewinna twarzyczka, bowiem ta „kobietka” załatwiłaby niejednego faceta jednym machnięciem ręki :)Zalety:- różnorodność umiejętności: parzący ogień, mrożący krew w zyłach lód… ta babka chyba je na śniadanie bułki z prądem :)- dzięki teleportowi czarodziejka jest NIESAMOWICIE mobilna – zwieje każdemu.Wady:- delikatna istotka 🙂 jak jej ktoś przywali to zbiera sie jak mucha w smole – już slon by to szybciej zrobił:) do tego dochodzi mało życia…- wymaga naprawdę sporo ogrania i cierpliwosci, a czasem nawet nerwów :)Podsumowanie: postać trudna do prowadzenia, jeśli jednak nauczysz się nią grać, sprawia mnóstwo frajdy. Gracze prowadzący magą za czasów pierwszego diabełka bedą nią zachwyceni.AmazonkaNastępczyni łuczniczki. Jej domeną są wszelkiego rodzaju łuki, kusze, oszczepy i dzidy. We wczesnych wersjach gry ta postać była naprawdę do bani. Wszystko zmienił patch 1.03 (lub 1.04 juz nie pamietam :P) i wtedy sie zaczęło…Zalety:- możliwosc rozprawiania sie z przeciwnikami zarówno z dystansu, jak i w bezpośrednim starciu.- dużą elastyczność gry: możesz z tą panią zrobic prawie wszystko, włącznie z rzucaniem czegoś na kształt czarów (różne rodzaje strzał)Wady:- duży rozrzut w umiejętnościach: amazonka posiada naprawdę genialne skille (strzała kierowana), skille słabsze, używane z chęci utrzymania się przy życiu (walkiria), oraz takie, na które nigdy nie bedziesz chciał spojrzeć (uderzenie błyskawic)Podsumowanie: Bardzo dobra postać. Śmiem twierdzić, że moja ulubiona 🙂 Piękna i zabójcza, nic dodać, nic ująć :)NekromantaKolo jak z horroru:) Bez kitu, jak na niego patrze, to mam dziwne wrażenie, że się zaraz złamie w połowie:)Zalety:- dobrze prowadzony nekromanta nigdy nie znajdzie się w odległości mniejszej, niż pół ekranu od najbliższego potforka, co znacznie zwiększa szanse jego przetrwania.- zlewy nie z tej ziemi 🙂 nie dość, że wygląda jak pokraka, to jeszcze ma umiejętności w stylu „żelazna dziewica” :DWady:- na początku trudny do opanowania: walnie go ktos i już możemy naciskać esc:)- do wskrzeszania potrzebuje ciał (oprócz golemów)- jak już się nauczysz nim grać, to wygląda to mniej więcej tak: przywołujesz golema, zabijacie razem kilka potworków przywołujesz szkielety, rzucasz żelaznż dziewicę i czekasz, czekasz, czekasz hehe.Podsumowanie: przyznam, że ocena tej postaci jest nieco subiektywna, po prostu nie lubię tego złamasa:) Jest nudny jak flaki z olejem… grałem nim dwa dni… wyprowadziłem na 42 poziom doświadczenia i… zacząłem rzygać:)To by było na tyle 🙂 Wiadomo, że to co napisałem, to tylko czubek góry lodowej. Bardziej zainteresowanych odsyłam do chodzącej encyklopedii o tej grze: serwisu www.diabloii.net. Gra KULTOWA i naprawdę gorąco polecam.